סוגי אתרים

בעידן הדיגיטלי של היום, האינטרנט מוצף בסוגים שונים של אתרים, ההערכה היא שיש יותר מ-1.25 מיליארד אתרים באינטרנט.

למרות הכמות העצומה של אתרים, אין שניים שווים באמת. ישנו מגוון רחב של סיווג אתרי אינטרנט, כאשר כל אחד ממלא צורך אחר.

הנה סוגי האתרים הפופולריים ביותר שתראו ברחבי האינטרנט.

בלוגים

בלוגים היו בחירה אהובה ומועדפת ביותר של אתרי אינטרנט עבור אנשים המעוניינים לאחסן את אירועי חייהם. בלוגים נהדרים גם להצגת הסגנון האישי שלכם, שיתוף המתכונים האהובים עליכם או הצגת תחביבים. בלוגים מתעדכנים בדרך כלל מספר פעמים בחודש, וניתן לראות פוסטים ישנים יותר דרך ארכיונים.

הדרך הנפוצה ביותר לבנות בלוג היא על ידי שימוש ב-CMS (מערכת ניהול תוכן). הידועה ביותר מבין אלה היא וורדפרס המשמשת בלוגרים קטנים עד לבלוגים למותגים גדולים.

אתרים לעסקים/אתרי תדמית

אתר עסקי הוא כל אתר שמתאר עסק מסוים. האתר צריך להיות ממותג כמו תדמית החברה (לוגו ומיתוג) ולהעביר את השירותים שהחברה/עסק מציעה. נכון לשנת 2022, לכל חברה בחוץ, בין אם היא גדולה או קטנה, צריך להיות אתר. כל לקוח פוטנציאלי שאתם נתקלים בו פשוט יצפה שבמקרה שהוא יחפש בגוגל את העסק שלכם, הוא יגלה אתר. מה גם שבמקרה שלא, זה גורם לעסק להיראות פחות מקצועי או לגיטימי.

הדרך הפשוטה ביותר לבנות אתר אינפורמטיבי עבור העסק שלכם היא באמצעות כלים עסקיים כמו וורדפרס או וויקס, עם זאת, אם אתם מחפשים בניית אתרים מקצועית, אולי תרצו לפתח אותו בחברה מנוסה לפיתוח אתרים עסקיים.

אתרי מסחר אלקטרוני

האתרים שבהם משתמשים יכולים לקנות ולבצע רכישות נקראים אתרי מסחר אלקטרוני. כולנו משתמשים באתרים אלו אינספור פעמים, והם הפכו לחובה לכל עסק שמוכר. עם ההתקדמות בטכנולוגיית פיתוח אתרים, קל יחסית לבנות אתר מסחר אלקטרוני ולהתחיל למכור.

הדרך הטובה ביותר להקמת אתר מסחר אלקטרוני היא באמצעות בניית חנות וירטואלית ווקומרס (WooCommerce), המאפשרת לך לשלב את כל תכונות הקניות החיוניות כגון תצוגת מלאי, עגלת קניות ואפשרויות סליקה ותשלום באתר האינטרנט שלך.

אתר פורטפוליו

אתרי פורטפוליו נהדרים להצגת העבודות שלכם; מצלמים ועד דוגמניות משתמשים באתרים כאלה כדי להתהדר בעבודתם ללקוחות פוטנציאליים. ניתן להשתמש באתר תיק עבודות כמו קורות חיים, המראה את היכולות שלכם כדי להרשים לקוחות או לקוחות פוטנציאליים עתידיים.

אתרים חינוכיים

אתרי ארגונים חינוכיים ואלו המספקים קורסים מקוונים נכללים בסיווג זה של אתרי חינוך. לאתרים אלה יש את המטרה העיקרית לספק חומרי לימוד למבקרים או לתת להם נתונים על ארגון חינוכי. בחלק מהאתרים החינוכיים יהיו מודעות כמו אתרי בידור ומדיה. חלקם מציעים מודלים של חברות או פריטים חינוכיים לרכישה.

אתרים ללא מטרות רווח

בדיוק כמו מותגים ועסקים, גם ארגונים ללא מטרות רווח וארגונים לא ממשלתיים דורשים אתר אינטרנט. באופן דומה שארגונים צריכים אתרים כדי להיות השלוחה המקוונת שלהם, גם מלכ"רים צריכים. אתר ללא מטרות רווח הוא הדרך הפשוטה ביותר עבור חלק מהתורמים הפוטנציאליים לתת תרומות ולדעת יותר על ארגון כדי להחליט אם הם יתנו את התרומה או לא. אם אתם חושבים על פתיחת ארגון לא ממשלתי, בשלב זה, בניית אתר עבור העמותה שלכם היא התקדמות חיונית בהפגנת האותנטיות ויצירת קשר עם אנשים נוספים. אתם יכולים להשתמש בו כדי לקדם את המיזמים שהעמותה מטפלת בהם.

אתרי חדשות ובידור

אתרי בידור מכילים חומר רענן באופן עקבי על נושאים פופולריים, בידור, חדשות, ספורט, אקלים ועוד.. התוכן באזורי מדיה הוא דינמי, מה שאומר שהוא מתרענן כל הזמן. גופי תקשורת גדולים יפיצו מאמרים וסרטונים רבים בכל יום. רוב האתרים הללו אכן מתכוונים להרוויח כסף כמו אתרי עסקים ומסחר אלקטרוני, אך לרוב באמצעות המודעות המופיעות בדף, בניגוד למכירת פריטים או שירותים מפורשים.

פורומים

רשת או פורומים חברתיים הם שיטה מדהימה להתחבר ולשתף מחשבות עם אנשים בעלי תחומי עניין דומים. אלמנט אינטליגנטי זה יכול להיות מוקד היסוד של האתר או רק חלק ממנו במטרה שהאורחים יוכלו לדבר על מה שהאתר עוסק בו.

פורטל אינטרנט

פורטלי אינטרנט הם לרוב אתרים המיועדים לאיסוף מידע ממקורות שונים למקום אחד כדי להנגיש את כל המידע הרלוונטי לאנשים שצריכים לראות אותו. לעתים קרובות הם כרוכים בתשלום עבור כניסה ובצפיות מותאמות אישית עבור משתמשים שונים המבטיחים שהמידע הנגיש שימושי ביותר לצרכיהם הספציפיים. למשל פורטל דרושים או לוחות יד שניה, כמו גם פורטלים של חברות גדולות לשימוש העובדים שלהם.

עם סוגי האתרים המוזכרים, אני מקווה שקיבלתם את המידע שיעזור לכם לבחור את האתר המתאים לעסק שלכם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *